Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 27-01-2012, 16:02   #16
Sayane
 
Sayane's Avatar
 
Okolice Viseny


Bagna
Rozległe bagna ciągną się na północny-zachód od wioski (w widłach rzeki Struda i Bystrej). Są domem wielu niebezpiecznych stworzeń i trujących roślin. Wieśniacy zapuszczają się tam niezwykle rzadko; tylko czasami organizują zbroje wyprawy w celu pozyskania smoły lub rzadkich ziół leczniczych.

Cmentarz
Nieco na wschód od wsi znajduje się lokalny cmentarz. Większość grobów to zwykłe kopce z ziemi, przysypane kamieniami dla ochrony przed padlinożercami. Na ich tle wrażenie robią grobowce założycieli miasta, oraz kilku znaczniejszych person. Grób Viseny przykrywa ciężka, kamienna płyta. Ciało Hararda spoczywa nieopodal, a zamiast nagrobka z ziemi sterczy galion w kształcie smoczego łba (mocno nadszarpnięty przez czas). Wzrok najbardziej przykuwa jednak dzieło maga Chideusa, który jeszcze za życia stworzył naturalnej wielkości rzeźbę samego siebie. Cmentarz otacza niski, kamienny murek.

Delta
Płynące w dół rzeki łodzie mogą dotrzeć do niewielkiej delty, a potem na pełne morze. Okazjonalnie organizowane są wyprawy w celu zbierania soli, muszli i bursztynu, które potem są sprzedawane w głębi Królestwa. Zbieracze płyną z obstawą - w dawnych czasach piraci Hararda porwali kilka morskich elfek i teraz mieszkańcy morza nie przepuszczają żadnej okazji, by zemścić się na ludziach.

Jaskinia Dziwa
Dekadzień wędrówki na północ od wsi, w nadmorskiej jaskini “od zawsze” mieszka dziwo wody - tajemnicza, zrodzona z wody istota, która (jak głosi legenda) potrafi przepowiadać przyszłość, wróżyć i czynić cuda. Jednak nie wiadomo skąd te plotki - nikt nigdy nie dotarł do jaskini; nawet Harardowi, który po śmierci Viseny szukał pomocy dziwa, nie udało się znaleźć groty. Ponoć chronią ją potężne czary i morskie potwory na usługach dziwa.

Jezioro Espudy
Duży zbiornik wodny, nad którym leży Visena. Bogaty w ryby, małże, raki i pijawki; a także ptactwo wodne. Jedno z podstawowych źródeł pożywienia dla wioski. Na wschodnim brzegu zbudowano niewielką przystań, którą opiekuje się rodzina Warsa. Przycumowanych jest tam sześć łodzi rybackich - posiadające je rodziny są jednymi z najbogatszych w wiosce. Na północno-zachodnim krańcu jeziora mieszka para tojanidów- bardzo możliwe, że to one przyczyniły się do zatonięcia pirackiego szkunera. Nie są agresywne dopóki nie wpłynie się na ich część jeziora; często ruszają polować na otwarte morze.

Opuszczona elfia osada
Położona jest cztery dni drogi na południowy-wschód od Viseny. Została opuszczona kilka lat przed przybyciem ludzi Hararda, jednak nie wiadomo dlaczego. Już wtedy mieszkała tam para smoczysk. Nawet Alvenusowi nie udało się jej zbadać, choć kilkukrotnie próbował. Obecnie zamieszkuje ją cała rodzina smoczysk, które bronią przystępu każdemu prócz (podobno) Lamariee.

Przeklęta Polana
Pół dnia na północ od strażnic znajduje się spora polana, na której stoi opuszczona wieża bezimiennego czarodzieja. Na polanie nic nie rośnie; drzewa wokoło są chore i karłowate. Ponoć wieżę wypełniają duchy stworzeń uwięzionych przez maga i wykorzystanych jako składniki zaklęć i ponurych rytuałów. Ale to tylko plotki.

Klątwa zostałą zdjeta z polany przez elfa Nethandila. Potem drużyna Jarkissa zabiła wiedźmy, które ją zasiedliły i przegnała służacego im olbrzyma. Obecnie polana nazywana jest czasem "Odklętą Polaną", choć stara nazwa nadal się trzyma. Mieszka tam gnom Bimbrusz Binkerbaum, i stary bimbrownik Zed wraz z małym magicznym smokiem.

Stara strażnica
Cztery i pół dnia drogi na południe od Viseny, u podnóża nadmorskich skał stoją dwie zrujnowane wieże strażnicze krasnoludzkiej wyraźnie roboty. Pilnują traktu prowadzącego z elfiej osady w stronę skał i kończącego się tamże. Nie wiadomo czego elfy szukały pod ziemią; obecnie jaskinia, do której prowadziła droga jest zawalona. Według najpopularniejszej teorii znajdowało się tam zejście do Podmroku, ale nikt tego nigdy nie zweryfikował.

Ruiny młyna wodnego
Znajdują się pół godziny od wioski, obok traktu. Plotki głoszą, że zbudował go gnom szaleniec (tym bardziej szalony, że viseńczykom tak duży młyn był zbędny). Już pierwsza wiosenna powódź zrobiła z niego ruinę, topiąc przy okazji budowniczego. Przez większą część roku ruiny są dość bezpieczne, dlatego stanowią miejsce “tajnych spotkań” wioskowej młodzieży. Mają też dużą piwnicę - trochę wilgotną, ale dzieciakom to nie przeszkadza.

Rzeki
W okolicy znajdują się trzy rzeki. Najbliżej Viseny przepływa Wartka, wpadając do jeziora nieopodal przystani; nieco dalej na północ płynie niewielka Struda. Równolegle do nadmorskich skał i wzgórz płynie szeroka, burzliwa Bystra. Wartką zamieszkują głównie ryby i jest stosunkowo bezpieczna; jedynie po ciężkich zimach wylewa, podtapiając okoliczne pola. Na jej brzegach zadomowiły się skrzaty i świerszczyki, które wpychają kobiety do wody, porywają pranie i robią ludziom inne nieszkodliwe psikusy. Z rzadka można zobaczyć w okolicy rusałki, lecz te stronią od ludzi. Wszystkie trzy rzeki są dowodem na to, że piraci nie mieli talentu do nazewnictwa.

Trakt
Ta dumna nazwa opisuje zarośniętą, błotnistą drogę prowadzącą na wschód. Kończy się ona na granicy Wilczego Lasu, pomiędzy Futenberg a Esper. Viseńczycy handlują zwykle z wsiami wzdłuż traktu łączącego te dwa miasta; czasami jednak jadą aż do Futenberg lub Esper, by sprzedać bursztyn czy wyroby z morskich stworzeń, które są cenione w Królestwie.

Zewnętrzna Osada
Niewielka osada położona pół dnia drogi na południe od Viseny. Powstała jakieś 50-70 lat temu, gdy wieś zaczęła się zbytnio rozrastać. Mieszkają tam głównie myśliwi, tropiciele, druidzi, zielarze oraz większość nieludzi. Posiada kapliczkę Chauntei. Nie jest obwarowana, jednak chroni ją wiele alarmów i pułapek, przez które potrafią przejść tylko mieszkańcy Osady.


◈◊◈


Najczęściej spotykane (najbardziej znane) stworzenia:
  • zwierzyna łowna, morska, drapieżniki oraz ich złowieszcze i potworne odpowiedniki
  • różne typy pająków
  • skrzaty i świerszczyki (w pobliżu traktu, rzeki i lokalnych ścieżek)
  • orki, gobliny, hobgobliny (północ, góry)
  • gałęziaki (dalekie południe)
  • para imadlaków (południe wioski)
  • sfora plujących smoczysk (zrujnowana elfia osada)
  • dziwo wody (nadmorska jaskinia, 10 dni drogi na północ od Viseny)
  • tojanida - para (jezioro Espudy)
  • katoblepas (bagna)
  • mroczne macki (bagna)
  • meazle (bagna)
  • centaury (północ, bliżej Marathiel)
  • i inne...
 

Ostatnio edytowane przez Sayane : 14-03-2016 o 21:03.
Sayane jest offline