Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 11-08-2016, 18:22   #35
Avitto
 
Reputacja: 27292 Avitto ma wspaniałą reputacjęAvitto ma wspaniałą reputacjęAvitto ma wspaniałą reputacjęAvitto ma wspaniałą reputacjęAvitto ma wspaniałą reputacjęAvitto ma wspaniałą reputacjęAvitto ma wspaniałą reputacjęAvitto ma wspaniałą reputacjęAvitto ma wspaniałą reputacjęAvitto ma wspaniałą reputacjęAvitto ma wspaniałą reputację
zabij - naprawdę nie kojarzyłem skąd pamiętam ten cytat. Ale zapamiętałem go od razu. Cytowanie mogę zatem uzupełnić w systemie autor-rok.

Poniżej obiecane tłumaczenie:
-----------------------------
Postać może wytrzymać ilość Jednostek Alkoholu (AU) zależną od Wytrzymałości. Podstawowe zasady:
- Próg smiertelności to 6xWt postaci
- Gdy pije się powoli (2 AU na godzinę) podwaja się ilość AU, które postać może wypić
- 1 Jednostka Alkoholu to: dwa kufle piwa, kufel miodu pitnego, czarka wina, kieliszek wódki; mocniejsze alkohole w kieliszku przyjmuję mają 2 lub nawet 3 AU

Podpity

Postać jest podpita gdy spożyje następującą ilość AU:
Wt 1-3 >>> 1 AU
Wt 4-6 >>> 2 AU
Wt 7-9 >>> 3 AU

Czas trwania stanu upojenia: k10/2 godziny
Konsekwencje: -10 do wszystkich testów (poza torturowaniem, strachem i grozą), konieczność wykonywania testów Int przy rzucaniu czarów (nieudany test oznacza nieudaną próbę rzucenia zaklęcia)

Zamroczony

Postać jest zamroczona gdy spożyje ilość AU > Wt.

Czas trwania stanu upojenia: k10 godzin
Konsekwencje: -10 do wszystkich testów (poza torturowaniem, strachem i grozą), -1 Sz, konieczność wykonywania testów Int-10 przy rzucaniu czarów (nieudany test oznacza nieudaną próbę rzucenia zaklęcia)

Od tego momentu za każdą kolejną AU gracz rzuca na Wt:
AU = Wt+1 - test Wtx15 (+20 za umiejętność Mocna głowa)
AU = Wt+2 - test Wtx10 (+20 za umiejętność Mocna głowa)
AU = Wt+3 - test Wtx8 (+20 za umiejętność Mocna głowa)
AU = Wt+4 - test Wtx5 (+20 za umiejętność Mocna głowa)
AU = Wt+5 - test Wtx3 (+20 za umiejętność Mocna głowa)
AU = Wt+6 - test Wtx2 (+20 za umiejętność Mocna głowa)
AU = Wt+7 - test Wtx1 (+10 za umiejętność Mocna głowa)

Pijany

Postać staje się pijana po pierwszym nieudanym teście Wt lub gdy ilość spożytych AU =3xWt. Zaczyna także robić Głupie Rzeczy (na końcu).

Czas trwania stanu upojenia: k10+2 godzin
Konsekwencje: -20 do wszystkich testów (poza torturowaniem, strachem i grozą - do tych dostaje premię +10), -2 Sz, konieczność wykonywania testów Int-20 przy rzucaniu czarów (nieudany test oznacza nieudaną próbę rzucenia zaklęcia)

Nawalony

Postać staje się nawalona po drugim nieudanym teście Wt. Dalej robi Głupie Rzeczy (na końcu).

Czas trwania stanu upojenia: k10+4 godzin
Konsekwencje: -30 do wszystkich testów (poza torturowaniem, strachem i grozą - do tych dostaje premię +10), -2 Sz, konieczność wykonywania testów Int-30 przy rzucaniu czarów (nieudany test oznacza nieudaną próbę rzucenia zaklęcia)

Ostro schlany

Postać staje się ostro schlana po trzecim nieudanym teście Wt. Dalej robi Głupie Rzeczy (na końcu) z premią +2 do rzutu.

Czas trwania stanu upojenia: k10+8 godzin
Konsekwencje: -40 do wszystkich testów (poza torturowaniem, strachem i grozą - do tych dostaje premię +10), -2 Sz, konieczność wykonywania testów Int-40 przy rzucaniu czarów (nieudany test oznacza nieudaną próbę rzucenia zaklęcia), każda następna ilość spożytego alkoholu wywołuje wymioty

Głupie Rzeczy

Rzuć k10 aby określić efekt kolejnego stanu upojenia:
1-2 - bez efektu
3 - postać szuka na siłę okazji do gry hazardowej (ostro schlany przegrywa bez rzucania kostkami)
4 - postać popisuje się swoimi atutami (które ma na trzeźwo) np. siłą, jeździectwem czy śpiewem
5 - postać staje się agresywna (ostro schlany nie będzie tego rano pamiętał, o ile będzie jakieś rano)
6 - postać staje się otępiała, jej słowa nie mają sensu, ledwo się porusza (ostro schlany odlatuje (mdleje) po 2k10 minutach lub po dowolnej ilości alkoholu)
7 - postać zaczyna flirtować z wybraną przedstawicielem wybranej płci w sposób bardzo otwarty - test uwodzenia jest objęty karą z odpowiedniego stanu upojenia; dodatkowo postać odlatuje (mdleje) po 2k10 minutach (amory ostro schlanej postaci zostają automatycznie odrzucone)
8 - postać nie powstrzymuje słowotoku dobywającego się z jej ust, zaczyna ubliżać wybranej postaci lub grupie (co tylko się nawinie, czy to imperator, lokalny kapłan czy prostak w drodzde ze stolika do baru)
9 - postać czuje się źle i wymiotuje; ostro schlany odlatuje (mdleje), a pozostali muszą zrobic godzinną przerwę na ziółka wioskowej baby, aby móc myślec o dalszym piciu tego wieczoru
10 - postać jest na skraju wytrzymałości i upada, zgodnie z wektorem działania grawitacji, niszcząc przedmioty na swojej drodze; ostro schlany odlatuje (mdleje)
11+ - postać zasypia w najlepsze

Kac
Chyba nie muszę tłumaczyć... Autor na 3 akapity opisuje tym co nie wiedzą, co się może takiego stać. Dalej:
postać zamroczona lub pijana ma kaca jeśli obleje test Wtx8 (+10 za umiejętność odporność na trucizny),
postać nawalona lub ostro schlana ma kaca jeśli obleje test Wtx5 (+10 za umiejętność odporność na trucizny).

Co się dzieje? Kac potrwa k10+2 godziny. A rzuć k10:
1 - Dziwne, nie jest tak źle. W sumie, to całkiem nieźle. Trochę zmęczony i pić się chce. Konsekwencje jak dla podpitego.
2-5 - ToooOoo jest właśnie kac. Postać wymiotuje, kręci w brzuszku a pić się chce. Taka spirala cierpienia. Konsekwencje z poziomu upojenia o dwa niższego niż ten, na którym postać zakończyła picie.
6-10 - Ja jebię! Jest źle (wyszeptał). Postać raczej nie stanie dziś na własnych nogach. Ból głowy, rzyganie, sraczka, pragnienie, wszystko na pełnych obrotach. Konsekwencje z poziomu upojenia o jeden niższego niż ten, na którym postać zakończyła picie.
 

Ostatnio edytowane przez Avitto : 11-08-2016 o 19:04.
Avitto jest offline