|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
26-08-2018, 19:58 | #1 |
Dział Fantasy Reputacja: 1 | [Warhammer] Chęć przeżycia Rekrutacja trwa do: 24:00 22.09.2018 Planowany start gry: 28.09.2018 Ilość miejsc przy stole: 14 Serdecznie zapraszam do strategicznej odsłony Warhammera umieszczonej w niewielkim oddaleniu od wojennej zawieruchy. Ślij KP jeśli uważasz, że dasz radę przetrwać ukryty w leśnej głuszy przed kręcącymi się w okolicy wrogami. Potem już z górki – przetrwaj albo giń. Co w KP? Postać podstawowa zgodnie z podręcznikiem, wszystkie rzuty po stronie Gracza (a kto nie losuje ten kiep). Dodatkowa pula do wydania: 700 PD. W ramach puli można - poza standardowymi możliwościami rozwoju - nabywać umiejętności spoza profesji za cenę 100 PD za umiejętność/specjalizację w umiejętności (do maks. +10). Początkowo brak PP. Historia: ma być. ½ A4 wystarczy. Zostawcie siły na opis charakteru i psychiki. Ze względów organizacyjnych nie dopieszczajcie proszę KP jak robicie to zazwyczaj - przed startem gry i tak będziemy zmuszeni "wklepać" je do excelowego szablonu bym miał jakiekolwiek szanse w nierównej walce z "cyferkową robotą". Rozgrywka Kwestie techniczne, być może oczywiste. 1) Awatar z portretem o szerokości 200 px – zdjęcie współczesne jako awatar nie wchodzi. Grafiki w postach o maksymalnej szerokości 500px. 2) Narracja trzecioosobowa. Posty wyjustowane. Dialogi od myślnika i kursywą. Myśli zaznaczacie cudzysłowem. 3) Terminów trzymamy się ściśle – duża grupa determinuje moim zdaniem brak elastyczności. Jeśli będę miał w terminie co najmniej 70% odpisów jadę z kolejnym odpisem bez pytania. 4) Jak ktoś da mi znać o opóźnieniu to zaczekam ze swoim odpisem do dwóch dób. Dłuższe nieobecności (nawet zapowiedziane) mogą szybko odbić się na postaci. Miasteczko Langwald na południowym pograniczu Hundsheimerwaldu. Wieczór po powrocie rolników z pól obfitował w atrakcje. Przybyła nawet wędrowna trupa cyrkowa. Licząca niespełna sto osób osada cieszyła się odpoczynkiem po kolejnym ciężkim dniu pracy. I w tym właśnie miejscu zaczyna się zabawa A właściwie – prolog do sesji. Zagramy go w góra kilka kolejek postów na rozgrzewkę w trybie 5/2. Jest z założenia liniowy i służyć ma nawiązaniu wstępnych relacji między BG. Nie oszukuję – można zginąć i na tym etapie. Potem nadejdzie czas na właściwą część rozgrywki. Organizacja gry Gra została podzielona na kolejki (dzień czasu gry) oraz fazy (świt, popołudnie, wieczór, noc). Gracz może w ramach trwającej około 6 godzin fazy zadeklarować dowolne działania, które zostaną podsumowane przez MG po wykonaniu odpowiednich do sytuacji testów. W trakcie dowolnej kolejki i fazy może nastąpić atak na osadę BG, czyli przymusowe spotkanie z wrogo nastawioną grupą stworzeń. Ataki będą rozgrywane w docu w ramach czteroetapowej walki (spotkanie, pierwsze starcie, przewaga, zakończenie). Punkty szczęścia Ulubione przez Graczy PS pojawią się w sesji lecz ich ilość będzie znana wyłącznie MG. Każdego dnia w fazie świtu każdemu BG jest losowana rzutem k4 pula PS na nadchodzący dzień. Aby użyć PS gracz deklaruje chęć ewentualnego wydania punktu przed testem, w którym punkt miałby zostać użyty. Pula odnawia się w każdej fazie świtu. Niewykorzystane PS nie sumują się i nie przechodzą na kolejny dzień. Zmęczenie Konsekwencją wykorzystywania wszystkich faz w kolejce na działanie jest modyfikator -10 do wszystkich testów do czasu zażycia odpoczynku. Konsekwencją wykorzystywania wszystkich faz w dwóch kolejkach z rzędu na działanie jest modyfikator -20 do wszystkich testów do czasu zażycia odpoczynku. Każda kolejna nieprzespana faza to kolejne -10 do wszystkich testów oraz konieczność wykonania testu odporności na początku każdej kolejnej fazy. W przypadku niepowodzenia postać zapada z miejsca w sen padając ze zmęczenia tam, gdzie akurat stoi. Dodatkowe modyfikatory do testu odporności wynikające ze zmęczenia (długotrwałe przeciążenie wysiłkiem, głodówka itd.) według uznania MG. Analogicznie dostatek zapewnia korzyści: jeśli postać poświęci dwie fazy w ciągu kolejki na odpoczywanie otrzyma modyfikator +10 do wszystkich testów na czas następnych czterech faz. Wycena Umiejętność “wycena” w sesji będzie używana w rozszerzonym zakresie. Działać będzie jedynie w powiązaniu z odpowiednią umiejętnością z grupy “rzemiosło” i służyć do oceny materiałów i przedmiotów. Rozwój postaci W trakcie sesji możliwa jest nauka umiejętności. Szkolona umiejętność zostanie wpisana do KP czerwonym kolorem wraz z jej zaawansowaniem np. “[Ogd] Przekonywanie 10/100”. Uczyć się samodzielnie można umiejętności znajdujących się w aktualnej profesji BG a także wszystkich umiejętności podstawowych. Do nauki wszystkich umiejętności wykraczających poza ten zbiór potrzebny jest nauczyciel-mentor posiadający szkoloną umiejętność co najmniej na nauczanym poziomie. Może się zdarzyć, że do nauki niektórych umiejętności dobre chęci i mentor okażą się niewystarczające. Zdobycie potrzebnych przedmiotów, wpływów i tym podobnych będzie stanowić dodatkowe wątki fabularne. W czasie, gdy BG używa nieposiadanej umiejętności MG przyznaje dodatkowe PD sprawiające, że zaawansowanie szkolenia umiejętności rośnie. Najłatwiej wyobrazić sobie sytuację, w której postać usilnie próbuje - z różnym skutkiem - skradać się. Odnosząc na tym polu porażki i sukcesy zdobywa cenne doświadczenie niemożliwe do nabycia w inny sposób. Limit PD do zdobycia w powyższy, praktyczny sposób to 50. Dla umiejętności podstawowych: - Nieudany / udany test nowej szkolonej umiejętności - K2% - Krytyczna porażka (100 na k100) / krytyczny sukces (1 na k100) - K5% - Faza spędzona na naukę umiejętności z nauczycielem - K3% - Faza spędzona na naukę umiejętności bez nauczyciela - K2% - Dla umiejętności zaawansowanych: - Faza spędzona na naukę umiejętności z nauczycielem - K5% - Faza spędzona na naukę umiejętności bez nauczyciela - K2% Ostateczne nauczenie się umiejętności polega na dopłaceniu PD brakujących w zaawansowaniu i fabularnym poświęceniu czasu (w ilości wyznaczonej przez MG) na doszkolenie. Następnie wykonywany jest test cechy przyporządkowanej do szkolonej umiejętności uwzględniający modyfikatory za wkład mentora w naukę oraz znaczące porażki/sukcesy w trakcie szkolenia. Po udanym teście umiejętność należy na stałe wpisać do KP. Odnośnie postów... Ze względu na turowy charakter rozgrywki klarowne deklaracje w trybie przypuszczającym mile widziane. Nie rozbijamy faz na drobniejsze elementy a 1 faza = 1 post na forum. Gdy BG lub grupa BG wchodzą w tryb walki przechodzimy na doc, z którego powstaje post zawierający opis przebiegu starcia oraz jego bezpośrednie konsekwencje. Po jego publikacji faza toczy się dalej normalnym trybem. Dialogi między postaciami w zakresie własnym BG. Co dotyczy Graczy i postaci podałem. Gra posiada szereg ukrytych mechanik, które będą wprowadzane i ujawniane stopniowo. Nie przewiduję jednak ujawnienia wszystkich do końca sesji. Owiane póki co tajemnicą mechaniki pozwolą na zdobywanie pożywienia i surowców, wykorzystywania ich do celów prymitywnych jak i tych o wyższym poziomie idei w tym wiele opcji związanych z budową obiektów. Oczywiście tak długo, jak zdrowie psychiczne pozwoli. Wszystkich zainteresowanych szczerze podziwiam. EDYCJA: Zgłoszenia (chronologicznie): Avdima - sługa Reinhard - giermek Nami - cyrulik pi0t - strażnik pól hen_cerbin - rzemieślnik Porando - banita Ascard - rzemieślnik Asmodian - strażnik dróg Hakon - chłop Ostatnio edytowane przez Avitto : 26-09-2018 o 22:11. |
27-08-2018, 18:08 | #2 |
Reputacja: 1 | Która edycja wojennego młotka to jest?
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974 Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 |
27-08-2018, 18:17 | #3 |
Dział Fantasy Reputacja: 1 | Druga. Dla mnie to uporządkowana jedynka |
27-08-2018, 18:56 | #4 |
Reputacja: 1 | Będzie ciekawie. I się zgłoszę. Jak traktowana jest zdolność "szczęście"? Daje dodatkowy PS codziennie? To samo pytanie odnośnie umiejętności "dowodzenie". A w ogóle jak widać po pytaniach, postać szlachcica już się tworzy P.S. Punkt "wycena" jest dwa razy. |
27-08-2018, 19:20 | #5 |
Dział Fantasy Reputacja: 1 | @hen Nie widziałem powodu, by cokolwiek kombinować przy zdolności Szczęście - PSy na daną kolejkę dla takiej postaci to K4+1. Przy dowodzeniu również nic nie grzebałem i póki nie zbliży się termin zakończenia rekrutacji nie podejmę tematu. Zakładam, że uzbieram minimum 8 osób i dyskutowanie o znaczeniu Dowodzenia zejdzie na dalszy plan. Jeśli okaże się, że zainteresowanie sesją będzie mniejsze "będziemy improwizować". |
28-08-2018, 07:17 | #6 |
Reputacja: 1 | Jeszcze jedno pytanie ile dokładnie rozwinięć. 1. Darmowe + 700PD, co daje 8 rozwinięć. czy też 2. 700OD a w nich darmowe rozwinięcie czyli 7 rozwinięć. Czy za 100PD można będzie nabyć zdolność spoza klasy.
__________________ Choć kroczę doliną Śmierci, Zła się nie ulęknę. Ktokolwiek walczy z potworami, powinien uważać, by sam nie stał się potworem. gg 643974 Cedryk vel Dumaeg czasami z dopiskiem 1975 |
28-08-2018, 07:20 | #7 |
Dział Fantasy Reputacja: 1 | @Cedryk Darmowe + 700PD. Zdolność nie, jedynie umiejętność. |
28-08-2018, 07:45 | #8 |
Reputacja: 1 | Kusi mnie postać krasnoludzkiego inżyniera. |
28-08-2018, 07:50 | #9 |
Dział Fantasy Reputacja: 1 | Liczyłem się z tym, że bardzo kolorowa gromadka jakimś cudem akurat nocuje tej feralnej nocy w Langwald Ale mam nadzieję wy liczycie się z tym, że bez myśliwego wasze szanse na przeżycie pierwszych dwóch dób są znikome. Podobnie jak przeżycie w dalszej perspektywie bez rolnika. Macie o czym myśleć, mam nadzieję. |
28-08-2018, 16:22 | #10 | |
Reputacja: 1 | Cytat:
| |