Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - Science-Fiction > Archiwum sesji z działu Science-Fiction
Zarejestruj się Użytkownicy


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 12-06-2014, 20:31   #1
 
Autumm's Avatar
 
Reputacja: 1 Autumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputację
[Traveller] Osadnicy - materiały

[Tu będzie tekst]
 
__________________
"Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014
Nieobecna 28.04 - 01.05!

Ostatnio edytowane przez Autumm : 30-06-2014 o 19:44.
Autumm jest offline  
Stary 12-06-2014, 21:09   #2
 
Autumm's Avatar
 
Reputacja: 1 Autumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputację
HISTORIA IMPERIUM


Dawno, dawno temu w odległej Galaktyce…


[media]http://img2.wikia.nocookie.net/__cb20060612194837/muppet/images/6/68/Moya.jpg[/media]

Pierwsi byli Argonauci. Nikt do dziś nie wie, jak wyglądali - choć zapewne przypominali współczesnych ludzi - jak kształtowało się ich społeczeństwo, ani jak żyli. Wszystko pochłonął mrok dziejów; nawet nazwa została wymyślona później; oni sami nazywali się po prostu “ludźmi”. Ze skąpych szczątków wiedzy, jakie odnaleziono, zdołano jednak odczytać nieco rzeczy, które rzuciły światło na pierwsze istoty, które zaczęły kolonizować Wszechświat.

Argonauci pochodzili z planety Terra. Gdzie znajdowała się owa mityczna planeta i co skłoniło ich do jej opuszczenia - wojna? zewnętrzny wróg? zniszczenie środowiska? przerost populacji? - nie udało się ustalić.

Wbrew pozorom Argonauci nie dysponowali bardzo zaawansowaną technologią, przynajmniej w obecnym rozumieniu; na pewno za to mieli mocno rozwiniętą religijność, a duży procent społeczeństwa stanowili psionicy, którym oddawano cześć. Nie znając napędu typu Jump, umożliwiających podróże nadprzestrzenne, Argonauci zdobywali wszechświat prostą, ale bardzo czasochłonną metodą: poruszali się na pokładach olbrzymich statków-światów, statków-ogrodów, żyjąc w kosmosie przez całe pokolenia. Znajdując planetę zdatną do życia, zasiedlali ją, lądując na powierzchni - najwidoczniej ich statki nie potrafiły wznieść się powtórnie w niebo. Na pewno jednak Argonauci potrafili terraformować w znacznym stopniu planety, choć proces ten był w znacznym stopniu losowy; posiadali też wystarczająca wiedzę, by tworzyć lub zmieniać na takich światach życie. Następnie, kiedy taka kolonia rozwinęła się w wystarczającym stopniu, budowali kolejny statek na orbicie i odlatywali w kierunku następnej planety.

W ten sposób powstało mnóstwo odizolowanych od siebie społeczeństw, w których, po upływie wieków, często zapominano kosmicznego dziedzictwa i jego zdobyczy. Pierwotne kolonie rozrastały się, rozdzielały, tworzyły osobne nacje, rozwijały technologie, albo pogrążały w barbarzyństwie. O przodkach - Argonautach - często zapominano. Tak mijały tysiące lat. Okres ten znany jest jako Wielkie Rozproszenie.

[media]http://fc04.deviantart.net/fs71/i/2013/123/6/d/industrial_planet_two_by_zhaoenzhe-d63wx96.jpg[/media]

Trwał on do czasu, kiedy na planecie Harla wynaleziono prototyp napędu nadprzestrzennego - Jump-1. Harlanie zamieszkiwali skalistą, niegościnną planetę o dużych zasobach surowców. Ich społeczeństwo było mocno zmilitaryzowane - ze względu na długie wojny, które toczyli w trakcie swojej historii, jednocząc wszystkie nacje na swoim świecie pod jednym panowaniem - ateistyczne i nawykłe do ciężkiego wysiłku, a także podzielone na szereg kast. Co ciekawe, wyznacznikiem przynależności do określonej kasty były przejawiane cechy i osiągnięcia naukowe bądź militarne, a nie urodzenie.

Korzystając z statków napędzanych Jump-1, Harlanie szybko dotarli do granic swojego układu, przekształcając całe społeczeństwo w efektowną machinę pracująca na rzecz ciągle rozwijającej się armii i floty, a samą planetę w potężną fabrykę. Następnie zaczęli zdobywać kolejne planety; napotkanie przez nich pierwszej cywilizacji innych ludzi skończyło się krwawą wojną i ustaleniem na długi czas tzw. kolonizacyjnej doktryny harlańskiej: najpierw strzelaj, potem pytaj.

Kolejne wieki zajmowało Hegemonii Harlańskiej podbijanie kolejnych planet, które padały po krótszym lub dłuższym czasie ze względu na miażdżącą przewagę technologiczną; zwykle kończyło się to rzezią tubylców, zniewoleniem pozostałych i wykorzystaniu do cna zasobów planety na rzecz ciągle głodnej machiny wojennej.

W pewym momencie jednak ten festiwal brutalności został zatrzymany: grupa wysokich rangą oficerów zawiązała spisek przeciw rządzącej w Hegemonii Radzie i udostępniła harlańskie technologie innym planetom i nacjom zagrożonym podbojem. To wydarzenie przeszło do historii jako bunt Lazarusa, od imienia przywódcy zdrady.

[media]http://th09.deviantart.net/fs71/PRE/f/2014/124/d/1/seldon_crisis__battle_by_adamburn-d7h58ki.jpg[/media]

Od tej chwili inwazja Hegemonii wyhamowała. Harlanie w końcu doczekali się wroga, który był w stanie się z nimi mierzyć: zawiązana przez inne planety Liga Wolnych Planet, korzystając z harlańskiej technologii, szybko odniosła kilka druzgocących zwycięstw nad flotą Hegemonii, przekonanej o własnej potędze. Jednak żadna ze stron nie miała wystarczającej potęgi, by zadać jeden śmiertelny cios drugiej, więc zamieszkany wszechświat stał się areną wyniszczającej, długotrwałej wojny pozycyjnej, znanej jako Wieczna Wojna, a według innych historyków - Ciemne Wieki.

Czasy faktycznie nie były najciekawsze: Rada, złożona z oligarchów i arystokratów przejęła całkowitą władzę nad Hegemonią, wprowadzając absolutystyczne rządy twardej ręki: wszyscy musieli żyć i pracować na potrzeby armii, a każde odstępstwo czy najmniejszy przejaw niezadowolenia był natychmiast surowo karany. Wiele dziedzin, takich jak sztuka, nauki humanistyczne czy cywilna technika upadło jako “niepotrzebne i szkodliwe”.

W związku z odwoływaniem się wroga - Ligi - do ideałów jedności ludzkiej rasy i dziedzictwa Argonautów, archeologia i “nieprawomyślna” historia została zakazana, a naukowe odkrycia w z tej dziedziny zniszczone. Od tej pory w oficjalnej propagandzie to Harlanie byli “pierwszymi ludźmi” i im miało należeć się prawo posiadania całego kosmosu. Jednocześnie za “wrogów ludzkości” uznano “zmutowane odpadki” jakimi byli w rozumieniu Rady psionicy i rozpoczęto ich masową i zorganizowaną eksterminację.

W miarę upływu czasu i “przykręcania śruby” Hegemonia zaczęła trzeszczeć w szwach. Owszem, rozwój technologii - w szczególności wojskowej - był imponujący, a zwycięstwa nad Ligą Wolnych Światów coraz bardziej przechylały szalę wojny na stronę harlańską, ale terroryzowanie własnego społeczeństwa i podbitych mas było coraz mniej efektywne i wymagające coraz większych środków. W szczytowym momencie tego szaleństwa większa część wojska zajmowała się tłumieniem buntów i utrzymywaniem porządku wewnątrz granic Hegemonii niż walką na froncie. Tak samo system kastowy uległ wypaczeniu i spłyceniu: ważne stało się urodzenie i krew, a nie faktyczne zasługi.

Mimo wszystko, zwycięstwo Hegemonii wydawało się nieuniknione - Liga, choć większa, była słabiej zorganizowana, wewnętrznie podzielona i niewydolna. Kolejne planety padały, a tryumfalny harlański marsz wydawał się być niczym nie zagrożony.

Cios jednak, tak jak wieki wcześniej, przyszedł z wewnątrz. Zajęta podbojami Rada nie zauważyła, że na rodzimej planecie zalęgło się ziarno buntu; rosło powoli, ale konsekwentnie, zdobywając sobie coraz to nowych zwolenników wśród samych Harlan, zmęczonych nieustannym wojennym wysiłkiem. I tak oto, moment przed ostatecznym zwycięstwem nad Ligą, zdarzył się przewrót, który zmiótł Radę i ustanowił nowy porządek świata. Wojna domowa trwała krótko - zadecydował o tym harlański pragmatyzm i posłuszeństwo. Nim znajdujące się daleko od domu statki lojalistów wróciły na rodzinny świat, by przegnać buntowników, większość armii i ludzi wypełniała już polecenia nowej władzy.

[media]http://fc00.deviantart.net/fs71/f/2011/058/c/b/the_throne_by_thubakabra-d3aiw5n.jpg[/media]

Po rewolucji Hegemonia stała się Imperium. Przywódca buntu okrzyknął się Imperatorem i przybrał imię Szadok I. Swoją władzę oparł na kupcach i tych, którzy mieli pieniądze; armia została odsunięta na boczny tor, a Imperium miało od tej pory stać się potęga nie wojskową, a handlową. Pierwszym zaś edyktem nowego władcy było zrównanie w prawach mieszkańców podbitych planet z Harlanami i nadanie szerokiej autonomii gubernatorom planetarnym i sektorowym w zmian za ich lojalność. Zaczęła się Era Odrodzenia.

Gasnące Imperium...

Liga Wolnych Planet ostatecznie upadła, ale jej resztki zachowały z trudem wywalczoną niepodległość; i tak po pewnym czasie zostały wchłonięte w struktury Imperium, tym razem na drodze podboju ekonomicznego. Z biegiem lat okropności wojny zostały zapomniane, a światy odzyskały swój dawny blask. Imperium z każdą mijając dekada stawało się mniej scentralizowane, a Harla - formalna “stolica wszechświata” traciła na ważności względem innych, bardziej rozwojowych planet.

Obecnie, niemal trzy wieki po przewrocie, pod panowaniem młodego Szadoka VII, Imperium pozostaje bezsprzecznie potęgą, choć niewiele zostało w nim z dawnych, ekspansjonistycznych zapędów. Scalają je wspólna waluta i język (tzw. komlang - będący mocno przekształconą wersją harlańskiego z naleciałościami z innych światów) oraz system administracyjno-prawny.

Realną władzę dzierżą za to “książęta” - gubernatorzy planetarni czy dynastie zarządzające całymi systemami, którzy, choć uznają formalną władzę Imperatora, de facto prowadzą własną politykę. Wrócono do nauki, religii, sztuki czy przyjemności życia, a zakazana wiedza i lokalna tożsamość znów stały się czymś pożądanym i wartym kultywowania. Do pewnych rzeczy nie udało się jednak całkiem wrócić - badania nad Argonautami wciąż raczkują i choć kolekcjonerzy płacą bajońskie sumy za znaleziska związane z tą tajemniczą cywilizacją, imperialni urzędnicy mnożą archeologom problemy. Pozostał też lęk przed psi, a urodzeni z tym talentem - choć są to pojedyncze przypadki w skali całych nacji - są traktowani z niechęcią i najwyższą podejrzliwością, a nawet linczowani przy milczącej zgodzie władz.

Sam zaś Imperator zachował zwierzchność nad siłami zbrojnymi i służbami państwa. I choć niektóre układy, szczególnie położone na obrzeżach Wszechświata, czy te, które należały ongiś do Ligi - domagają się większej samodzielności i mówią - na razie nieśmiało - o przekształceniu Imperium w konfederację, nikt nie bierze tych głosów na poważnie. Niemniej jednak prawdą jest, że Imperium, niczym syty i tłusty kot, straciło wiele ze swoich pazurów, a tendencje autonomiczne w jego granicach są coraz silniejsze. Popiera je zresztą wielu kupców i przedsiębiorców, których działalność jest krwiobiegiem państwa - wszak im więcej różnorodności, tym handel staje się bardzie opłacalny.

[media]http://www.halowars.com/images/timeline/timeline002.jpg[/media]

Niejako salomonowym rozwiązaniem stał się więc program kolonizacyjny, zaczęty przez Archibalda III, poprzedniego Imperatora. Nie tylko dał on zajęcie wciąż olbrzymiej armii, ale również zapewnił zyski i świeże rynki zbytu kupcom, nauce nowe informacje, technice kolejne wyzwania, a zwykłym mieszkańcom - obietnicę wymarzonego życia.

Obecnie program wytracił nieco ze swojego początkowego rozmachu - wiele odkrytych planet nie nadawało się do zamieszkania, a te, które mogły zostać skolonizowane, zostały już zajęte podczas pierwszej fali osadnictwa - ale ludzkość, ciągle spragniona nowego, wciąż żegluje na najdalsze krańce kosmosu, by tam szukać spełnienia swoich marzeń...
 
__________________
"Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014
Nieobecna 28.04 - 01.05!

Ostatnio edytowane przez Autumm : 12-06-2014 o 23:01.
Autumm jest offline  
Stary 13-06-2014, 16:17   #3
 
Autumm's Avatar
 
Reputacja: 1 Autumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputację
FUNDACJA




Nowy Świat dla każdego

Fundacja jest organizacją, która stoi za Waszą misją kolonizacyjną. Powstała krótko po ogłoszeniu "Dekretu o zasiedlaniu planet typu Ba" czyli edykcie Imperatora Archibalda III, który umożliwił prywatnym instytucjom udział w kolonizacji kosmosu.

Początki działalności Fundacji na Rzecz Odkrywania Nowych Światów i Wspierania Wysiłku Kolonizacyjnego - tak bowiem brzmi jej pełna nazwa, toną w mrokach i niejasnościach. Niektórzy spekulują, że powstała ona w sposób nie całkiem legalny - ogłoszenie "Dekretu" było sporym zaskoczeniem dla wszystkich zainteresowanych stron, ale najwidoczniej nie dla samej Fundacji, która pojawiła się "w biznesie" od razu gotowa do działania.

Faktem jest, że Rada Fundacji składa się z publicznie raczej nieznanych osób, a na liście darczyńców czy inwestorów sąsiadują ze sobą takie podmioty jak kulty religijne, wielki przemysł, uniwersytety, gubernatorzy planetarni, prywatne osoby i niektóre agencje imperialne. Krążą również plotki, jakoby spore udziały w Fundacji miała zorganizowana przestępczość.

Mimo wszystkiego, co powiedziano o Fundacji, nie da się ukryć, że jest organizacją solidną i dużą, a także o znacznych wpływach politycznych. Dowodem na to ostatnie było min. wystąpienie wysokiego komisarza Imperium z okazji 25-lecia programu kolonizacyjnego, w którym nazwał Fundację "najbardziej szlachetną i ambitną inicjatywą, jaka zdarzyła się ludzkości w ciągu ostatniego półwiecza."

Początkowo Fundacja masowo skupywała prawa do kolonizacji planet od Imperium, by wysyłać tam tanie i krótkie misje rozpoznawcze, a potem - dysponując kompletem wymaganych dokumentów umożliwiających właściwe zasiedlenie - sprzedawać takie "gotowe światy" innym chętnym bądź kredytować nowe osiedla w zamian za udziały w zyskach. W ten sposób dorobiła się znacznego majątku w krótkim czasie; okazało się jednak, że jej ambicje sięgały dalej.

Po pewnym czasie wyszło na jaw, że część planet, do których posiadała prawa, Fundacja zachowała w swoim portfolio i zaczęła prowadzić na nich długotrwałe badania, zwykle za pomocą zdalnych sond i orbitalnych obserwacji. Kiedy minęła pierwsza fala kolonizacji i opadł początkowy entuzjazm - czyli pod koniec panowania poprzedniego Imperatora - Fundacja uruchomiła swoje rezerwy finansowe i zaczęła skupywać masowo niepotrzebny już, czy wyprodukowany w nadmiarze sprzęt kolonizacyjny, okręty i inne ważne dla osadników dobra.

Na obecnym etapie Fundacja wysłała już kilka misji kolonizacyjnych bądź "głębokiego zwiadu" na posiadane planety. Odbyło się to bez większego rozgłosu, a nawet można powiedzieć, że zatroszczono się o to, by nie rozgłaszać tej informacji za bardzo. Być może wynika to z tego, że Fundacja stosuje bardzo liberalne zasady rekrutacji: na jej misje może zgłosić się każdy, łącznie z najbardziej poszukiwanymi przestępcami. Kandydat przechodzi szereg testów; jeśli posiada potrzebne umiejętności, opłata za miejsce w kolonii jest obniżana, czasem nawet do zera. Za każde "brakujące punkty" trzeba zapłacić. Powoduje to, że podnoszą się głosy, jakoby Fundacja "kpiła sobie z prawa" skoro za odpowiednią gotówkę - albo posiadając cenne zdolności - można było zapewnić sobie swoisty "azyl".

Inną drogę proponuje się osobom, które są w stanie wyłożyć wystarczającą ilość środków by wesprzeć misję kolonizacyjną. Ceny "udziałów" zaczynają się od setek tysięcy, a z każdym takim inwestorem Fundacja podpisuje indywidualny kontrakt, który reguluje wzajemne zobowiązania i zwykle zapewnia "darczyńcy" odpowiedni procent z przyszłych zysków i realną władzę w kolonii.

Zdecydowane ruchy Fundacji w kierunku własnej kolonizacji - a nie, jak dotychczas, tylko współorganizacji misji - wywołały spory szum w biznesie i polityce. Wśród znawców tematu panuje bowiem głębokie przekonanie, że organizacja zachowała sobie "najlepsze kąski" i teraz, nauczona błędami poprzedników, dysponuje wystarczającymi zasobami i możliwościami, żeby poważne zmienić układ sił wśród "nowych światów", obecnie nowej nadziei dla Imperium, poszukującego impulsu, który wyrwałby je z powoli zabijającej stagnacji...

I na jeden z takich obiecujących, czekających na odkrycie lądów, pełnych nowych wyzwań - i nowej nadziei - dla Ludzkości, lecicie Wy, koloniści...
 
__________________
"Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014
Nieobecna 28.04 - 01.05!
Autumm jest offline  
Stary 20-06-2014, 19:05   #4
 
Autumm's Avatar
 
Reputacja: 1 Autumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputację
Oficjalne dane Fundacji i dokumentacja ISK (Imperialnej Służby Kolonizacyjnej)

UKŁAD PLANETARNY "Terra Incognita ZR/B1/07"

Ważniejsze ciała niebieskie:
  1. Gwiazda typu F (czerwono-biały karzeł)
  2. Planeta nadająca się do kolonizacji (parametry szczegółowe - patrz niżej)
  3. Pas asteroid (skład: głównie duże bloki skalne)
  4. Planeta lodowa + 2 księżyce
  5. Gazowy gigant + 33 małe i 6 dużych księżyce
  6. Obłok Orta

Uwagi:

Jest to ostatni zmapowany układ/sektor planetarny w Zewnętrznych Rubieżach. Poza nim znajduje się tzw. Głębia, niezbadane jeszcze obszary kosmosu. Założenie w w/w układzie trwałej bazy z portem kosmicznym i infrastrukturą technologiczną pozwoliłoby na eksplorację kolejnych części galaktyki.

Odchylenia orbit i obecność dużej ilości materiału skalnego w układzie sugerują, że znajdowało się w nim więcej planet lub/i księżyców. Z niewiadomych powodów jednak zostały one zniszczone, a ich resztki zasiliły pas asteroid, lub swobodnie dryfują w przestrzeni. Z tego powodu nawigacja wewnątrz układu jest utrudniona.

W układzie znajduje się też chmura plazmy i drobnego materiału, utrzymująca się w punkcie L4. Ze względu na anomalie magnetyczne, wysokie promieniowanie i inne trudności w obserwacji, pozostała ona niezbadana, a jedynie naniesiona na mapę. Zaleca się unikanie tego obiektu, ze względu na niekorzystny wpływ, jaki ma on na elektronikę pokładową i zdrowie ludzkie.

Schematyczna mapa układu (bez uwzględnienia względnych różnic w wielkościach ciał niebieskich; podano średnie odległości między planetami) znajduje się tutaj.


PLANETA XA82000-0 Ba A "Avalon"

[MEDIA]http://i.imgur.com/4atq1IB.jpg[/MEDIA]

Dane podstawowe:
  • Rozmiar: 10 (16 500 km)
  • Grawitacja: 1,05 SI
  • Atmosfera: 8 (gęsta; azot 75%, tlen 23%, hel 1%, inne gazy 1%)
  • Ciśnienie: 1,5 SI
  • Temperatury: umiarkowane (średnio 10°C - 35°C)
  • Hydrografia: 2 (24,5% powierzchni pokryte wodą, ok. 8-10% pary wodnej atmosferze)
  • Populacja: n/a (0)
  • Typ rządów: n/a (0)
  • Poziom prawny: n/a (0)
  • Port kosmiczny: X (brak)
  • Poziom technologiczny (TL): n/a (0)
  • Kod: Pusta (Barren, Ba)

SI - Standard Imperialny. jest to "idealna" planeta o uśrednionych parametrach, używana jako odniesienie do innych planet. Na potrzeby gry SI odpowiada warunkom panującym na naszej Ziemi (samej Ziemi jako takiej w grze nie ma).

Opis ogólny, uwagi:

Duża planeta, w większości lądowa. Centralnie położony ocean jest prawdopodobnie kraterem po jakimś zderzeniu (z księżycem planety?). Posiada zróżnicowane ukształtowanie powierzchni; badania spektrograficzne ujawniły liczne zasoby mineralne i innych surowców. Występują pory roku; doba trwa 37h (z czego dzień średnio 22h, noc 15h), a rok 564 dni.

Klimat w większości umiarkowany, czapy lodowe niewielkie. Na całej planecie panuje względnie wysoka wilgotność, choć niewiele jest otwartych zbiorników wodnych. Warunki pogodowe zmienne, w niektórych partiach gwałtowne, choć nie zaobserwowano dużej intensywności zjawisk katastrofalnych. Jedynym zagrożeniem mogą być częste deszcze meteorów. Atmosfera, pole magnetyczne, promieniowanie etc. - w normie.

Planeta zbadana wyłącznie w stopniu podstawowym, głównie z orbity. Podane wartości są orientacyjne i mogą się zmieniać.

Fauna i flora:

Życie oparta na DNA; ekosystem typu standardowego. Poznane gatunki stanowią prawdopodobnie ok. promila ogółu (szacowanego na 10 milionów). Nie stwierdzono szczególnie zjadliwych drobnoustrojów, grzybów czy innych organizmów chorobotwórczych. Nie stwierdzono życia inteligentnego. Niektóre z odkrytych gatunków mają wartość konsumpcyjną - zalecane są dalsze badania. Zdjęcia satelitarne wskazują na obecność organizmów o znacznych rozmiarach lub/i znacznych możliwościach zmiany otoczenia.

Ekosfera zbadana wyłącznie w stopniu podstawowym, głównie z orbity; kilka misji naziemnych. Podane informacje mogą być niedokładne i zmieniać się w czasie.

Historia:

Planeta (wraz z układem gwiezdnym) odkryta dzięki mapowaniu teleskopowemu w ramach imperialnego programu kolonizacyjnego, zaczętego z inicjatywy Jego Łaskawości Archibalda III. Po początkowych, obiecujących wynikach została uznana za niespełniająca warunków pierwszej klasy kolonizacyjnej i zakwalifikowana do kategorii drugiej. Układ był badany przez należący do ISK statek badawczy Kelper. Po pięciu latach misja została zawieszona z powodu zgromadzenia wystarczającej dokumentacji. Krótko po tym prawa kolonizacyjne zostały nabyte przez Fundację z wolnej ręki.

Status:

Obecnie prawa kolonizacyjne (łącznie z prawami do eksploracji układu) należą do Fundacji na Rzecz Odkrywania Nowych Światów i Wspierania Wysiłku Kolonizacyjnego. Dwa lata temu została wysłana tam pierwsza misja załogowa (statek Excalibur), z misją głębokiego zwiadu i przeprowadzenia lądowania na planecie. Obecnie w drodze jest transportowiec Nadzieja Albionu, wiozący podstawowe materiały do założenia trwałej kolonii na powierzchni oraz pierwszych osadników. Po ustanowieniu przyczółka zostanie wysłana barka kolonizacyjna Morgana z kolejną partią środków i ludzi. Następnie, w miarę rozwoju kolonii i infrastruktury, planowane są regularne połączenia z resztą Znanego Kosmosu.

Schematyczna mapa powierzchni planety znajduje się tutaj.
 
__________________
"Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014
Nieobecna 28.04 - 01.05!
Autumm jest offline  
Stary 31-08-2014, 00:04   #5
 
Autumm's Avatar
 
Reputacja: 1 Autumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputację
MANIFEST PRZEWOZOWY "NADZIEI ALBIONU"

MODUŁ #0 - ZABLOKOWANY


Rzeczy kolonistów: zakupiony przez nich sprzęt, pojazdy, dobra, ekwipunek, rzeczy osobiste etc.

MODUŁ #1

Hibernatory: 40 kapsuł kriogenicznych z zawartością biologiczną + 10 kapsuł zapasowych

MODUŁ #2


Habitaty: moduły mieszkalne, systemy zasilania itp. o wartości do 125 000 Cr

MODUŁ #3

Zbrojownia: broń, zbroje, artyleria, materiały wybuchowe, oporządzenie taktyczne o wartości do 100 000 Cr

MODUŁ #4

Garaż: pojazdy cywilne o wartości do 120 000 Cr

MODUŁ #5 - ZABLOKOWANY

Automatyka: roboty, drony i inny sprzęt zdalny o wartości do 95 000 Cr

MODUŁ #6


Żywność: zapasy żywności na 60 dni dla 70 osób i 1 000 l wody

MODUŁ #7

Środki chemiczne: leki, chemia, odczynniki etc. o wartości do 55 000 Cr

MODUŁ #8

Garaż: pojazdy wojskowe o wartości do 100 000 Cr

MODUŁ #9


Nauka: sprzęt laboratoryjny, badawczy oraz narzędzia o wartości do 125 000 Cr

MODUŁ #10

Survival gear o wartości do 55 000 Cr

MODUŁ #11

Części elektroniczne, zapasowe, drobny sprzęt i cybernetyka o wartości do 50 000 Cr

MODUŁ #12

Cysterna: materiały eksploatacyjne typu paliwo, tlen etc. do 20 000 l
 
__________________
"Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014
Nieobecna 28.04 - 01.05!

Ostatnio edytowane przez Autumm : 31-08-2014 o 11:44.
Autumm jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:12.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172